وبلاگ مدیران بلاگ اسکای
وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

روزهای بی‌افتخار

ششمین روز المپیک هم به‌سر رسید و کاروان ورزشی ما همچنان بی‌نصیب از مدال چشم‌انتظار روزهای بهتر است. چند سال بود که همه می‌گفتند«اگر رضازاده نباشد در المپیک چه‌کاره‌ایم»«باید پشتوانه‌سازی کنیم» و صد تا حرف مشابه دیگر. در بین این همه‌ای که این جملات زیبا را می‌گفتند می‌توانستی از وزیر و وکیل و رییس‌جمهور پیدا کنی تا پزشک و مهندس و پیش‌کسوت ورزشی و  راننده تاکسی و مردم عادی. ولی این حرف‌ها را همه فقط می‌گفتند و از عمل خبری نبود. یک بار دیگر همگی دست بدست هم دادیم تا ثابت کنیم که: «دو صد گفته چون نیم کردار نیست».

حالا که رضازاده نیست، باز هم مثل همیشه دست به دعا برداشته‌ایم بلکه خداوند یاری کند و تک ستاره‌ی دیگری پیدا شود و پرچم ایران را در میان سایر پرچم‌ها به اهتزاز درآورد. شاید هم طی چند روز آینده یکی دو تا از شیربچه‌های ورزشکارمان کاری کنند کارستان و ما هم صاحب مدال شویم و باز برویم و چهار سال دیگر بخوابیم. اما یادمان باشد که این روزهای بی‌افتخار حاصل سالهایی‌اند که در سایه غفلت خودمان و بی‌درایتی مسوولان و دولتمردانمان گذرانده‌ایم.

ویرایشگر جدید بلاگ اسکای

همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید طی روزهای اخیر ویرایشگر جدید بلاگ اسکای در قسمت درج یادداشت به صورت آزمایشی قرار گرفته است.

این ویرایشگر قابلیتهای بیشتری نسبت به نگارش قبل دارد که در قسمت اخبار به تفصیل بیان خواهد شد. از جمله این قابلیتها لود شدن آن در مرورگرهای فایرفاکس و اپرا است. به هر حال بعد از قرار گرفتن نسخه جدید ایمیلها و نظرات متعدی بر ما فرود آمد مبنی بر اظهار نظرات مختلف در مورد آن. اکثر ایمیل ها بار مثبت داشت ولی عده قلیلی هم به مقابله با این طفل معصوم (ویرایشگر جدید) پرداختند. متاسفانه در انتقادات این عزیزان کلمات تخصصی استفاده شده بود که از سطح سواد ما خارج بود برای مثال دوستی فرموده بود ادیتور جدید پرپر میشه یا دیگری نبشه بود این نوار ابزار جدیدی که گذاشتید، یه جوریه! و پهلوانی هم بانگ بر آورده بود که صفحه یادداشت جدید رو کشتید شما !!

به نظر میرسه شاید بعضی از دوستان هنوز با ویرایشگر جدید عادت نکرده‌اند و کمی زمان لازم است تا بشه در مورد ویراشگر جدید قضاوت کرد (البته این را در جواب یکی از منتقدین که گفتم ایشان هم تلویحا تذکر دادند آقای چنگیزی من آخر کامپیوتر هستم خودت کامپیوتر بلد نیستی). ناگفته نماند بعضی از انتقادات هم جای تامل دارد. برای مثال یکی از کاربران عنوان کرده که وقتی متنی را از نرم‌افزار word به داخل ادیتور جدید منتقل میکنم کمی دچار مشکل میشود. همانطور که بعضی از دوستان میدانند در هنگام کار کردن با word یک سری تگ در پشت صحنه تولید میشود که از دید کاربران خارج است این تگها علاوه بر اینکه باعث افزایش حجم مطلب شما میشود خارج از استاندارد HTML و صفحات وب میباشد. یکی از قابلیتهای ویرایشگر جدید حذف این تگهای اضافه در هنگام paste کردن مطلبی از فایل word است که ممکن است باعث آشفتگی بعضی از مطالب شما شود.

به هر حال هدف از ارتقا این ویرایشگر رضایت بیشتر کاربران است پس مهمترین عامل برای رسیدن به این هدف نظرات و پیشنهادات شما میباشد. فقط لطفا کسانی که اشکالی در ادیتور جدید می بینند کمی با درایت بیشتر نظرشان را به ما منتقل کنند که ما هم سر در بیاریم. و نکته آخر اینکه کاربرانی که درخواست بازگشت به نسخه قبلی ویرایشگر را دارند فقط میتوانم بگویم هرگز (با حالت دیکتاتوری).

منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستم