وبلاگ مدیران بلاگ اسکای
وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

نکته‌ای در باب شبکه اجتماعی گوگل

همانطور که در اخبار سایت بلاگ اسکای خوانده‌اید مدتی است که امکان استفاده از شبکه اجتماعی گوگل در وبلاگهای بلاگ اسکای محیا شده است. راهنمای نصب این شبکه در وبلاگتان را میتوانید در اینجا مطالعه کنید.

سرویس گوگل در هنگام ایجاد اسکریپهای لازم برای وبلاگتان از شما آدرس وبلاگ شما را سوال می‌کند و در هنگام لود شدن وبلاگ شما آدرس وبلاگ‌تان را بررسی می‌کند تا با آدرسی که در هنگام ثبت نام در شبکه اجتماعی‌ گوگل وارد کرده‌اید یکی باشد و چنانچه آدرس‌ها همخوانی نداشته باشند با پیغام زیر مواجه میشوید. 

We're sorry...

This gadget is configured incorrectly. Webmaster hint: Please ensure that "Friend Connect Settings - Home URL" matches the URL of this site. 

 

مزیت این مسئله در این است که شخص دیگری نمی‌تواند بدون اجازه از شبکه اجتماعی شما در وبلاگ و یا وب سایت خود استفاده کند ولی این قضیه باعث ایجاد مشکلی نیز می‌شود و آن زمانی است که شما از امکان اتصال دامین به وبلاگ استفاده کرده باشید در این صورت آدرس وبلاگی که شما در هنگام ثبت نام در شبکه اجتماعی گوگل وارد کرده‌اید با آدرس وب سایت شما همخوانی ندارد. اصلا نگران نباشید. راه حل خیلی ساده است در http://www.google.com/friendconnect/ لاگین کنید. در سمت چپ زیر مجموعه آدرس وبلاگ شما منویی با عنوان Site settings وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید. بر روی تب Advanced کلیک کنید. در صفحه موجود گزینه‌ای با عنوان Alternate addresses وجود دارد. در زیر این گزینه باکسی وجود دارد که میتوانید آدرس وب سایتها و وبلاگهای دیگری که علاقه مند هستید از کد شبکه اجتماعی شما استفاده کنند را وارد کنید. حال با وارد کردن آدرس وب سایتتان و زدن دکمه Save your Advanced settings مشکل شبکه اجتماعی شما در وبسایت‌تان برطرف میشود. 

همچنین با این امکان میتوانید شبکه اجتماعی خود را با دیگر وبلاگها به اشتراک بگذارید.

رفع اشکال DNS Server

تعدادی از دوستان طی ایمیل هایی به بخش فنی خبر از قطع و وصل وب‌سایتشان در هنگام استفاده از گزینه اتصال دامین به وبلاگ داشتند. علت وجود مشکل باگی بود که در DNS Server بلاگ اسکای وجود داشت و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است. 

دوستانی که از امکان اتصال به دامین بلاگ اسکای استفاده می‌کنند لطفا چنانچه باز هم به مشکلی بر خورد کردند ما را در جریان قرار دهند.  

خاطر نشان میکنم که این اشکال هیچ اختلالی در نمایش مستقیم وبلاگها به وجود نیاورده بود.

 

از صبر و شکیبایی تمامی کاربران در زمان بروز مشکل کمال تشکر و قدردانی را دارم.