وبلاگ مدیران بلاگ اسکای
وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

Genpets موجودی ساخته دست بشر!

دانشمندان علم ژنتیک با بی رحمی تمام موجودی ساخته اند که کاملاً درد را احساس می‌کند ولی نمیتواند جیغ بکشد!

 

شرکت جن‌پتس ( ‪ ( genpets‬، اقدام به تولید انبوه حیوانات ژنتیکی کرده است که نمونه آنها در طبیعت وجود ندارد.

این موجود زنده در حالت خواب زمستانی در بسته‌بندی‌های مخصوص در فروشگاه‌های این شرکت عرضه می‌شود.

حیوان خانگی ساخته شده در شرکت جن‌پتس مانند دیگر حیوانات دچار درد و رنج می‌شود اما به گونه‌ای ساخته شده که هنگام درد، سر و صدای زیادی نمی‌کند.

عمر این حیوان یک تا سه سال است و پس از خروج از بسته بندی و برخاستن از خواب زمستانی به سرعت با انسان و کودکان انس می‌گیرد.

ادامه مطلب ...

وزارتخانه‌ای با آرمانی به پهنای ۱۲ کیلو بیت

باور بفرمایید که بنده از این آدم‌هایی که از هر چیز ایراد می‌گیرند و نسبت به هرچیزی معترضند نیستم. علاقه‌ای هم به دعواهای سیاسی ندارم. ولی آشی که این آقای وزیر دارد می‌پزد آنقدر شور شده که صدای این آقا مسعود ما هم درآمده. اجازه بدهید چندتا از جمله‌هایی که ایشان فرموده‌اند را به نقل از خبرگزاری فارس عینا نقل کنم

« این میزان [۱۲۸ کیلوبیت] را شرکت‌ها حتی نمی‌توانند به مشتریان عرضه کنند»
نمی‌دانم  این عدد ۱۲۸کیلو بیت در چشم آقای وزیر خیلی بزرگ به نظر می‌آید یا اینکه توانایی های مخابراتی کشور تا این حد محدود است یا اینکه شرکت های ارایه دهنده اینترنت در نظر وزیر محترم این‌همه بی‌عرضه می‌نمایند. به هر حال اگر جناب وزیر کمی در اینترنت جستجو می‌کرد متوجه می‌شد که سرعت ۱۲۸ کیلوبیت در خیلی از کشورهای نه چندان پیشرفته هم در حال انقراض است. 

 «پهنای باند 128 کیلو بیت اکنون برای بسیاری از سازمانها بدون مشتری است»
وقتی پهنای باند ۱۲۸ کیلوبیت با ترافیک ماهانه ۳ گیگابایت برای آدم ۱۷،۱۸ هزارتومان آب می‌خورد و همین پهنای باند بدون محدودیت، برای مصرف کننده بالاتر از ۲۵ هزار تومان تمام می‌شود خوب معلوم است که مشتری کم پیدا می‌شود. با این حال هم اکنون در بسیاری از مناطق تهران(مثل سعادت آباد- محله چنگیزی‌اینا) پورت‌های ADSL خالی پیدا نمی‌شود و مشتریان محترم برای گرفتن اشتراک ADSL باید چند ماهی در نوبت بمانند. یا محله ما که اصلا ADSL عرضه نمی‌شود و بنده هنوز در حسرت دیدن عدد ۱۲۸kb در جلوی عبارت speed در پنجره connection هستم.

«با صدور مجوز برای ارایه پورتهای پرسرعت از سوی شرکت‌های مخابرات استانها نرخ رشد در این زمینه سرعت می‌گیرد»
این هم سرانجام خصوصی سازی!

«پهنای باند 56 کیلو بیت برای مصارف و کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه‌ها حتی برای دانلود کتابهای 500 صفحه‌ای مناسب است»
«اگر بتوانیم 12 کیلو بیت را به این 30 درصد یعنی 5 میلیون نفر برسانیم انقلاب عظیمی در عرضه اینترنت پرسرعت کرده‌ایم»

یک سوال، آقای وزیر! شما با کاربردهای اینترنت آشنا هستید؟ معنی اینترنت پرسرعت را می‌دانید؟ آیا می‌دانید که مودم های  Dial up در دهه هشتاد میلادی مرز سرعت ۱۴.۴ کیلوبیت را پشت سر گذاشته‌اند؟ شما معنی سرعت ۱۲ کیلوبیت را میدانید؟ شما معنی «انقلاب عظیم» را می‌دانید؟(شد چند تا سوال؟)
 اگر اجازه دهید با یک مثال برایتان راجع به این سرعت توضیح می‌دهم. نمیدانم شما چقدر با سایت‌های اینترنتی آشنا هستید. ولی اکثر کاربران ایرانی سایت Yahoo را می‌شناسند و به آن سر می‌زنند. حداقل برای دیدن ایمیل‌هایشان به این سایت مراجعه می‌کنند. برای اطلاع بیشترتان عرض کنم این سایت همان سایتی است که چند ماه پیش نام ایران را از لیست کشورهایش حذف کرد. الغرض! حجم متن HTML صفحه اول این سایت حدود ۱۲۵ کیلوبایت است (همین الان اندازه گرفتم) و حجم بقیه فایل‌های وابسته به آن (شامل جاوااسکریپت، CSS، تصاویر بدون احتساب کوکی ها و سایر اطلاعات پنهان از دید کاربر) حدود ۱۶۵ کیلوبایت است. به عبارت ساده‌تر شما وقتی به صفحه اول این سایت مراجعه می‌کنید حداقل ۲۹۰ کیلوبایت اطلاعات دریافت می‌کنید. مدت زمان لازم برای دریافت این اطلاعات از فرمول زیر محاسبه می‌شود.

T = (290 * 8) / S  

که در این فرمول T زمان بر حسب ثانیه و S سرعت برحسب کیلوبیت بر ثانیه(kbps) است و در صورت تحقق اهداف شما برای رسیدن به سرعت ۱۲ کیلو بیت بر ثانیه زمان لازم برای دیدن صفحه اول سایت Yahoo برابر با  ۱۹۳ ثانیه یا به عبارتی ۳ دقیقه و ۱۳ ثانیه است. (لطفا محاسبات را مجددا انجام دهید. شاید من اشتباه کرده باشم)
چی؟ می‌پرسید عدد ۸ چرا در حجم صفحه ضرب شده؟ ببخشید فراموش کردم توضیح بدهم. ما دو واحد داریم که نام‌شان کمی شبیه به هم است. اولی کیلوبیت(kb) و دومی کیلوبایت(KB). اولی معمولا برای اندازه گیری سرعت شبکه و دومی برای اندازه گیری حجم فایل استفاده می‌شود. و هر بایت برابر با ۸ بیت است. به همین دلیل هم ما با اینترنت ۵۶ کیلوبیتی حداکثر سرعت دریافت اطلاعاتمان ۷ کیلوبایت است. البته مودم های ۵۶kb معمولا با حداکثر سرعت کار نمی‌کنند و بسته به کیفیت سویچ های مخابرات، کیفیت کابل‌های تلفن، فاصله از مرکز مخابراتی و نویزی که روی شبکه وجود دارد سرعتشان کاسته می‌شود  ومعمولا باسرعت های بین ۴۰ تا ۵۰ کار می‌کنند. به همین جهت ما با استفاده از آن ها سرعت Download بیشتر از ۵ یا ۶ را هیچ وقت پیدا نمی‌کنیم.   
می‌دانید مشکل کجاست؟ مشکل اساسی این است که جناب وزیر فرق بین کیلوبیت(kb) و کیلوبایت(KB) را نمی‌داند. به همین خاطر فکر می‌کند که سرعت ۵۶kb و یا ۱۲۸kb سرعت زیادی است و ۱۲ کیلوبیت را برای مردم مناسب می‌داند.. متاسفانه ظاهرا مشاوران و معاونان وزیر هم این مساله را نمی‌دانند و نتیجه آن این است که می‌بینید.