وبلاگ مدیران بلاگ اسکای
وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

گوگل کروم

احتمالا طی روزهای اخیر خبر انتشار مرورگر جدید اینترنتی شرکت گوگل بنام chrome را زیاد شنیده و یا خوانده اید. علاقمندان به این موضوع هم کلی بحث و جدل درباره مزایا و معایب این طفل معصوم به راه انداخته اند. البته به نظر من خیلی این بحث ها مهم نیست اگر در استفاده از این مرورگر راضی هستید از اون استفاده کنید اگر نه که هیچ. ولی چیزی که بیشتر اهمیت داره اینه که از این به بعد مصیبت طراحان وب بیشتر شده و باید صفحات خودشون را طوری طراحی کنند که با کروم هم همخوانی داشته باشند. از اونجایی که در طراحی بلاگ اسکای دقت فراوانی شده است در آزمایشی که با کروم انجام شد بلاگ اسکای سربلند از این آزمایش بیرون اومد و صفحات بلاگ اسکای بدون کوچکترین مشکلی بر روی کروم قابل نمایش است.


برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید  

 

همچنین برای اینکه به استاندارد بودن طراحی بلاگ اسکای اطمینان بیشتری پیدا کنید میتوانید به سایت http://browsershots.org رفته و آدرس صفحه اصلی بلاگ اسکای را وارد کنید. این سایت تصاویری از سایتهای مختلف در هنگام لود شدن در مرورگرهای Dillo، Epiphany ، Firefox ،Galeon ،Iceape ،Iceweasel ،Kazehakase ،Konqueror ،Minefield ،Mozilla ،Navigator ،Opera ،SeaMonkey ،Shiretoko ،Chrome ،Flock ،K-Meleon ،MSIE ،Safari ،Camino ،ELinks ،W3M  برای سیستم عامل های Linux، Windows، Mac OS و BSD  را به شما نمایش می دهید. قابل توجه اینکه فونت tahoma در بعضی از سیستم عاملها به صورت پیش فرض وجود ندارد و ممکن است در هنگام نمایش سایت بلاگ اسکای دچار به هم ریختگی فونتها شود ولی قالب اصلی سایت بدون مشکل است.

  

طی خصومتی که شرکت گوگل با ایرانیها پیدا کرده صفحه مخصوص دانلود مرورگر کروم برای ایرانیها مسدود شده است. اگر خیلی مشتاق شدید یکبار هم که شده این مرورگر را تست کنید میتوانید آنرا از لینک زیر دریافت کنید.

http://rapidshare.com/files/142146038/chrome_installer.exe.html

رفع اشکال ویرایشگر جدید

طی روزهای گذشته نظرات و ایمیلهایی در مورد اشکالات ویرایشگر جدید برای ما ارسال شد که اکنون این اشکالات بر طرف شده است. 

یکی از اشکالات ویرایشگر جدید تاخیر در نمایش کارکترهای تایپ شده بود. البته این اشکال برای کسانی که سرعت تایپ بالایی دارند قابل لمس بود. که در حال حاضر این اشکال بر طرف شده است. 

اشکال دیگر حذف فاصله خطوط درج شده در هنگام نمایش آن بود. چنانکه چندین خط فاصله بین دو پاراگراف درج میکردید این فاصله ها به صورت خودکار حذف میشدند که در حال حاضر این اشکال نیز بر طرف شده است. 

از دیگر اشکالات ارسال شده به هم ریختگی بعضی از متون در هنگام کپی کردن آنها از فایل wordبود. همانگونه که میدانید نرم افزار ورد در پشت صحنه و به دور از دید کاربر تگهایی را در لابلای متون شما درج میکند که بعضی از این تگها علاوه بر اینکه باعث حجیم شدن مطالب شما میشود خارج از استاندارد صفحات وب میباشند و در مرورگرهایی مانند firefox و  opera باعث به هم ریختگی صفحات وبلاگ شما میشود به همین جهت ویرایشگر جدید طوری تنظیم شده است که به طور خودکار این تگهای غیر استاندارد را در هنگام کپی کردن آن از فایل ورد حذف میکند. 

از دیگر اشکالات مطرح شده تغییر در بعضی از لینکهای درج شده در متون است. توجه داشته باشید در هنگام درج یک لینک آدرس را به طور کامل وارد کنید برای مثال اگر به مطلبی از سایت دیگر قصد لینک دادن دارید تنها به آدرس آن پیج خاص اکتفا نکنید برای مثال برای لینک دادن به این مطلب در قسمت درج لینک، آدرس را به صورت post-51/ وارد نکنید و آدرس را به صورت کامل http://admin.blogsky.com/1387/06/05/post-51 وارد کنید. 

 

از همه دوستانی که در رفع اشکال ویرایشگر جدید ما را یاری کردند کمال تشکر را دارم.

ریاضی

برای اونهایی که فکر میکنند ریاضیات قوی دارند