وبلاگ مدیران بلاگ اسکای
وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

شهر الکترونیکی و سرمایه گذاری خارجی

۱- می‌نشینید پای کامپیوتر. می‌خواهید به اینترنت وصل شوید. البته نه با استفاده از خطوط پر سرعت. از آنجا که در مرکز مخابراتی منطقه شما امکان نصب  تجهیزات ADSL وجود ندارد بنابراین ناچارید از روش منسوخ شده Dialup  استفاده کنید. شماره گیری می کنید اما با پیغام خطای شماره ۶۸۰ روبرو می‌شوید. می‌دانید که این خطا به علت نرسیدن سیگنال بوق آزاد به مودم است. گوشی را برمی‌دارید. حدستان درست است. تلفن قطع است. با وجودی که برای انجام بسیاری از کارهایتان باید به اینترنت متصل شوید خونسردی تان را حفظ می‌کنید. چند ساعت بعد در اخبار تلویزیون می‌شنوید که به علت آتش سوزی در ساختمان مرکز مخابرات ۱۲۰۰۰ شماره تلفن به مدت ۷۲ ساعت قطع خواهد بود. سگرمه‌هایتان توی هم می‌رود ولی وقتی فکر می‌کنید که ۱۱۹۹۹ نفر دیگر هم مشکل شما را دارند آرام می‌شوید. ۷۲ ساعت می‌گذرد. ۷۲ ساعت دیگر هم می‌گذرد. اما تلفن هنوز وصل نشده. بعد از دو هفته صبرتان لبریز می‌شود با مرکز مخابرات منطقه‌تان تماس می‌گیرید. آقای محترمی که مسوول پاسخگویی به شماست می‌گوید که مسوول آتش سوزی اداره برق است ولی مخابرات لطف کرده و مشغول تعمیر تجهیزات و خطوط است. وقتی درباره مهلت ۷۲ ساعته برطرف کردن مشکل سوال می‌کنید همان آقای محترم جواب می‌دهد که در ۷۲ ساعت متخصصان و مسوولین محترم حتی سر سیم‌ها را پیدا نکرده بودند!! و شما باید مخابرات را درک کنید. هرچند می‌دانید که مخابرات هنگامی که قبض موبایل شما را صادر می‌کند به هیچ وجه شما را درک نمی‌کند و شما باید قبضی چند برابر بیشتر از همیشه پرداخت کنید چرا که تلفن‌تان قطع بوده! تشکر‌‌ می‌کنید و باز منتظر می‌شوید. و حالا حدود یک ماه از این ماجرا می‌گذرد و هنوز تلفن شما وصل نیست. البته بعضی از پیش شماره های منطقه تان وصل شده ولی متاسفانه شماره شما جزو آن‌ها نیست. و شما هنوز منتظرید تا شاید جوانمردی پیدا شود و سر سیم ها را در مرکز مخابراتی ملت پیدا کند بلکه تلفن شما وصل شود.

۲-یکی از دوستانم به نام محمد برنامه نویس یک شرکت کانادایی است. کار این شرکت فروش اینترتی داروهای گیاهی است و از آنجا که رییس این شرکت ایرانی است بخش فنی شرکت در ایران واقع شده بود! چرا بود؟ عرض می کنم. حدود دو ماه پیش یکی از دوستان تماس گرفت که محمد فرار مغزها شده و راهی مالزی است و دوستان قدیمی را دعوت کرده  ومهمانی خداحافظی و خلاصه از این حرف ها. با بچه ها رفتیم یکی از این رستوران های نیمه شیک که کباب ۲هزارتومانی را ۶-۷ هزارتومان قالب آدم می کنند (من معمولا از رفتن به چنین مکان هایی پرهیز می کنم. جزدر مواردی که میزبان کس دیگری باشد!) وقتتان را نگیرم خلاصه کلام که رییس شرکت از آنجا که فکر می کرده به علت تحریم و یا مسایل دیگر ممکن است دسترسی بخش فنی به اینترنت قطع بشود و کاروکاسبی شرکت به هم بریزد تصمیم گرفته بود که شرکت را از ایران به یک کشور دیگر منتقل کند که از قضا قرعه به نام مالزی افتاده بود. راستش آن روز فکر کردم رییس محترم اشتباه کرده. ولی حالا می‌بینم کاملا کار عاقلانه‌ای انجام داده. تصور کنید شرکتی که روزانه حدود ۱۲۰‌هزار دلار فروش اینترنتی دارد تلفنش یک ماه قطع بشود. خدا آخر و عاقبت همه‌مان را ختم به خیر کند!        

نظرات 15 + ارسال نظر
احمد سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:14 ب.ظ http://bookshelf.blogsky.com

سلام:
می خواستم بدونم با office 2007 چه جوری میشه وبلاگ رو آپدیت کرد. متن زیر رو از سایت مایکرو سافت گرفتم:
The API and blog post URL information may be available from your provider. Check with your provider for an API and blog post URL, and type them in the boxes provided.

http://office.microsoft.com/en-us/word/HA101640211033.aspx

برای انجام این کار باید سرویس دهنده وبلاگ این امکان را برای کاربرانش فراهم کند که متاسفانه بلاگ اسکای درحال حاضر این قابلیت را ندارد

امید سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:35 ب.ظ http://www.s-p-r.blogsky.com

سلام به مرتضی عزیز.مرتضی جان غصه نخور ایران و ایرانی به این طنازیها و طنزها عادتی دیرینه دارد.براستی اتصال به شاهراه جامعه اطلاعاتی دنیا با خطوط تلفنی به مثابه طی نمودن اتوبان با ژیان است و تنها چیزی که در چنین حالتی اتفاق می افتد عقب ماندگی کاربر ایرانی از کاربران دنیا می باشد.فرض کنید در انتهای چنین بزرگراهی مشایعت کنندکان ما چه چیزی جز لبخند تمسخر آمیز تحویلمان می دهد.دوستی می گفت مسافرین خارجی که به ایران می آیند از نبود سرویس بسیار عادی اینترنت در شبکه موبایل سردرگم شده بود و تنها چیزی که نصیبمان شد احساس شرم بود وبس.
در تمام دنیا رسم است که بسیاری از برنامه های تلویزیون و حتی مسابقات فوتبال را از اینترنت می بینند و این مساله در ایران عزیز چیزی جز عذاب الیم نیست.زین پس نگوییم فرار مغزها بگوییم فراری دادن مغزها.
یا علی

اینقدر موضوع برای غصه خوردن دارم که نوبت به این یکی نمیرسه
امیدوارم شما هیچ وقت غصه نخورید

زهرا چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 ق.ظ http://deltangie-manoto.blogfa.com

کاملادرست می فرمایید! من هم با شما موافقم!

علیرضا چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:19 ق.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
دو تا سوال داشتم که با دیدن اسمایلی تو بخش نظر دهی شد سه تا.
۱.اسمایلی ها چه جوری اضافه میشن ؟ باید کد خاصی رو به بخش نظر دهی اضافه کنیم ؟
۲.من یه مدتی قصد گذاشتن پست جدید تو وبلاگم رو ندارم ... چه قدر باید از گذاشتن آخرین پست بگذره تا وبلاگ حذف بشه ؟ اصلا این کار خود به خود انجام میشه ؟
۳.این جریان سیستم جدید بلاگ اسکای چیه ؟ همه ی وبلاگایی که تو این دو سال اخیر ثبت شدن تو سیستم جدید هستن ؟ یا فرقی نمیکنه و همه باید خودشون رو وارد سیستم جدید کنن.(حالا بگذریم از اینکه اصلا نمیدونم سیستم جدید یعنی چی ؟! فعلا میخوام بدونم به من ربط داره یا نه !!! )

در حال حاضر شکلک ها تنها در وبلاگ مدیران قابل استفاده است. بعد از انجام آزمایشات کافی این قابلیت برای همه در دسترس خواهد بود
۲- وبلاگ شما حذف نخواهد شد. مگر اینکه خودتان این کار راانجام دهید
۳- سیستم جدید خیلی هم جدید نیست حدود ۲ سال و چهار ماه از عمرش گذشته. اگر شما طی دوسال گذشته به وبلاگتان سر زده باشید(که در مورد شما ظاهرا اینطور است) این خبر به شما ارتباطی پیدا نمی کند.

dan چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:41 ق.ظ http://www.dgames.tk

salam, man az site blogsky kheyli khosham oomade va inshala be zoodi ye webloge toop toosh dorost mikonam eyne site khodam.

ممنون که به ما لطف دارید ولی اگر فارسی می‌نوشتید هم لطفتان به ما بیشتر بود هم پیامتان خواناتر. منتظر دیدار شما در بلاگ اسکای هستیم!

نرگس چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:25 ب.ظ http://golaab.blogsky.com

اونوقت این بابای من می گه: (( چرا مردم میرن دبی و قبرس ملک می خرن)) می دونم دبی همچین تحفه ای هم نیست. اما حداقل از کانادا و اروپا که نزدیک تره. فقط کافیه آسایش برات مهم باشه نه ریشه.
خوب هر کس یه جور فکر می کنه. منم از همین جا اعلام می کنم: بابای عزیز من!، من نمی خوام برم دبی خونه بخرم.من می گم آدما حق دارن دنبال راه چاره باشن. حالا هر کس با شیوه خودش.

حرف های پدر محترم شما نشانه حس میهن دوستی ایشان است. راستش من برای خریدن ملک که سهل است برای تفریح هم به دبی نمی‌روم.
درود بر بابای عزیز شما!

نرگس چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:05 ب.ظ http://www.nargesb.blogsky.com

آخ که حرف دل منو زدید !
اینجا فعلا ای دی اس الم قطع شده و قراره اسباب کشی کنیم . توی محله ی جدید هم به دلیل پی سی ام ۴ بودن خطوط امکان راه اندازی ای دی اس ال نمی باشد ! با دیال آپ هم باید یه ۶۰۰ باری بزنیم بلکه خطوط آزاد بشه و ما یه راهی برای کانکت شدن پیدا کنیم !!
موبایل هم که حرفش نزدنیه !! یه اس ام اس میفرستیم طرف مقابل از همون اس ام اس ۴ تا بعضی وقت ها حتی بیشتر دریافت می کنه ! و پول همش هم به پایه ما میفته ! حالا باید به کی بگیم که ما فقط یه اس ام اس زدیم خدا داند !
تازه اگه یه بار هم پول تلفنتون زیاد شد بار های بعد هم که استفاده کرده باشید چه نه چون سابقتون تو مخابرات ثبت شده محکوم به پرداخت هزینه ی هنگفت هستید !!

مدی پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:45 ق.ظ http://www.mahbed.blogsky.com

دهکده ی جهانی با وجود نداشتن اینترنت بر ملاست
ودر ایران هم که خدا می دونه ...

ابراهیم پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:29 ب.ظ http://sedaye-biseda.blogsky.com

سلام.
خب دیگه بعضی وقتا باید ساخت.
می خواین یه فراخوان بدین همه کاربر های بلاگ اسکای برای بهبود وضعیت اینترنت تظاهران بکنن.
نه!
توی ایران تظاهرات یه جنبه داره.
اون هم تحت پوشش و برنامه ریزی شده توسط خود مسولای کشوره!
بیشتر به همایش و راهپیمایی شبیهه تا تظاهرات!
هیچ وقت مردم تصمیم نمی گیرن که کاری بکنن.
همیشه برامون تصمیم گرفته می شه.
خب پس هر اتفاقی هم افتاد باید ساکت بشینیم تا خودشون هر وقت که خواستن درستش کنن.
یکم زیاد حرف زدم!درسته؟

سید سروش میرزایی جمعه 10 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:17 ق.ظ http://www.haifenon.blogsky.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما .
ببخشید چگونه می توانم به غیر از عکس های جی آی اف نوع های دیگرهم بگذارم ؟
و چگونه می توانم تبلیغات درون وبلاگم بگذارم ؟
متشکرم ...

محمد شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:41 ب.ظ http://delle.blogsky.com

بشنو اما باور نکن من که این شکلکهارو برای خودم ارسال کردم منظورم داخل نظرات وبلاگ خودمه بعدشم خوب جواب داده و همشونم نشون میده فقط کافیه کدشونو خودتون وارد کنیم به همین سادگی
تعجب کردین اشکال نداره
بابا یه حرفی رو نزنین که بعد توش بمونین این خیلی بده
این فقط یه شوخی بیش نبود البته همش صحیح بود یعنی هم امتحان کردم هم جواب داد
دوستون دارم به امید دیدار
باورندارین بیاین ببینین منظورم وبلاگ خودمه

behshad ( Booter ) yahoo 8 چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:11 ب.ظ http://www.booter-rasht.blogsky.com

سلام این پیغام زمان لود کردن وب سایتم می ده. معنیش چی هست؟

This account is terminated for violating our terms and conditions.

با تشکر

متاسفانه وبلاگ شما به علت عدم رعایت قوانین بلاگ‌اسکای مسدود شده است. در صورتی که نسبت به مسدود شدن وبلاگتان اعتراض دارید با support@blogsky.org تماس بگیرید

مرتضی شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.kaboose-tanhai.blogsky.com


عزیز زودتر بزراین این شکلک هارو مگخ چی مون از بلاگفا کمه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ب.ظ

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.