وبلاگ مدیران بلاگ اسکای
وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

وبلاگ مدیران بلاگ اسکای

دست یابی متخصصان ایرانی به فن آوری جدید امنیت شبکه

بعد از موفقیت های پی در پی متخصصان ایرانی در کشف داروی بیماری ایدز، ساخت بزرگترین ابر رایانه منطقه، پرتاب ماهواره به فضا و صدها پیشرفت چشمگیر دیگر هم اکنون موفقیت جدید بزرگ مردان ایران در دست یابی به فن آوری جدید امنیت شبکه را قبل از دکتر احمدی نژاد (فعلا دیوار کوتاه تر پیدا نمیشه) به همه ایرانیان تبریک می گویم.
فرضیه که همیشه بین متخصصان کامپیوتر، مخصوصا فعالان در حوزه شبکه و وب مطرح است نبود امنیت کامل روی وب در سطوح مختلف است. چنانکه هک شدنهای هر روزه سایتهای کوچک و بزرگ در سراسر دنیا شاهدی بر این ادعاست. وجود مشکلات امنیتی در سیستم عامل سرور و بانک های اطلاعاتی از یک سو و مشکلات موجود در دیتا سنترها و باگهای موجود در نرم افزار وب سایت ها از سوی دیگر، همه دست به دست هم داده تا مدیران وب سایتها همواره بر روی لبه تیغ حرکت کنند و هیچگاه نتوانند به کاربرانشان تضمین امنیت کامل و مطلق را دهند. به طوریکه چندی پیش این مشکل دست به گریبان چند وب سایت بزرگ ایرانی شد و آه هزاران کاربر فارسی زبان را به همراه داشت. ناگفته نماند که با استفاده از روش های مختلف و به کار گیری نیروهای متخصص در این حوزه، امکان پایین آوردن درصد نفوذ پذیری را میتوان کاهش داد ولی در حال حاضر کسی ادعای برقراری 100% امنیت بر روی وب را نمیتواند داشته باشد.
همه این زیاده گویی ها فقط به این دلیل بود که اگر روزی سایتی هک شد مدیران آن سایت به جای فرافکنی و یاوه گویی در صدد رفع مشکل باشند و از روشهای مضحک استفاده نکنند. چندی پیش تیزرهای تبلیغاتی majles8.com را بارها و بارها از تلویزیون دیدیم که با برگزاری مسابقه ای درصدد تست وب سایت انتخابات مجلس هشتم بود. متاسفانه در روزهای ابتدایی این آزمایش، سایت مذکور مورد نفوذ قرار گرفت ولی مسئولان و مدیران مرتبط با این وب سایت چنان فن آوری بی نظیری را بعد از هک شدن به نمایش گذاشتند که باور کنید من هنوز متحیر آن هستم. اگر به سایت majles8.com سری بزنید با پیغام "مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمیباشد." مواجه میشوید ( بنده این موضوع را با سه ISP مختلف چک کردم و در هر بار نتیجه یکسانی دیدم) . دیگه نتیجه گیری، نقد و انتقادش را میسپارم به خودتون.


فقط چند توصیه به دست اندر کاران این پروژه :

  • مثل بقیه کشورها فعلا از برگزاری انتخابات آنلاین منصرف بشوید مخصوصا اینکه قبلا تو طرح دولت الکترونیکی با اون هزینه های کلان استعدادهای خودتون را نشون دادید.
  • اگر واقعا درصدد انجام این کار هستید بد نیست از با تجربه ها کمک بگیرید. سایتهای حرفه ای ایرانی با ترافیک و مراجعه کننده بالا که مدیران آنها تجربه های زیادی کسب کرده اند و با کمترین هزینه نرم افزاری و سخت افزاری چنین سایتهایی را سرپا نگه داشته اند کم نیستند.
  • به جای برگزاری مسابقه برای تست نرم افزارتان روشهای علمی تری هم وجود دارد و اگر در این تست با مشکلاتی مواجه شدید نیازی به پاک کردن صورت مسئله نیست.
  • لطفا بازار نرم افزار و وب و ... را از این که هست خرابتر نکنید. چنانکه این پروژه زبونم لال شکست بخوره دید مردم و مسئولان دولتی نه چندان آشنا به دنیای وب خراب شده و اطمینان آنها و در نتیجه سرمایه گذاریها در این حوزه کم رنگتر میشود.
  • لطفا به شعور مردم توهین نکنید همه ما بارها تبلیغ majles8.com را دیدم و شنیدیم. حالا ادعا نکنید که اصلا این مال ما نبوده و majles8.ir مال ماست.
  • برای بار آخر خواهش میکنم این کار را نکنید.

 

یه سوالی هم این آخر به سرم زد که نمیدونم با چه زبانی آنرا بیان کنم. اگر انتخابات به صورت آنلاین برگزار شد و همین طوری یه دفعه خود برنامه اشتباهی رای من را عوض کرد. همین طوری ها. خدای نکرده فکر بد نکنید. بعد چطوری میشه اثبات کرد که رای من یه چیز دیگه بوده؟ چه حرف بدی زدم مگه اصلا همچین چیزی ممکنه ؟؟؟!!!؟؟؟
یه سوال بی ادبی دیگه هم داشتم. من که الان تو وبلاگ مدیران بلاگ اسکای به majles8.com که یه سایت غیر مجاز است لینک دادم وبلاگ مدیران هم غیرمجاز و فیلتر میشه ؟؟؟!!!؟؟؟

نظرات 15 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 17 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:06 ب.ظ

همین جوری٬ همین جوری٬ یاد این جمله‌تون توی پست اول‌تون افتادم: میگفتم من نمی دونم ملت مگه کار و زندگی ندارن (البته بلانسبت من و شما) که وبلاگ میزنن!!

حالا فکر کنم یه کم حس می‌کنید مردم چرا وبلاگ می‌زنن!!!

حق با شماست

حمید یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:06 ق.ظ http://metsoft.blogfa.com

سلام جناب آقای چنگیزی
آیا میشه توضیح بدین که برای اینکه بتونیم یک سایت پرترافیک و پربازدید نظیر سایت شما یا مرحوم مجلس۸.کام رو سرپا نگه داریم باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
لطفاْ راهنمایی کنید
با تشکر از زحمات شبانه روزی شما عزیزان در بلاگ اسکای

سلام
حمید آقا این مطلب احتیاج به توضیحات مفصل دارد و از محدوده چند خط نظر فراتر است.
موفق باشید

همون اولی (قبل از حمید) یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:46 ب.ظ

فکر می‌کنم وبلاگ‌نویسی می‌تونه شروعی باشه برای اینکه از گفتاری بودن فاصله بگیریم و بتونیم فکرها و حرف‌هامون رو مکتوب کنیم...
یکی از مشکلات امروز ما ناشی از همین ناتوانی عمومی تو ثبت نوشتاری فکرهامون و تجربه‌هامون ِ...
می‌دونم... هنوز خیلی فاصله داریم اما به امید اینکه این یک گام باشه برای چیزی که باید بهش برسیم...

راستی... یه نگاه به این لینک بندازین اگر حوصله داشتین٬ بی‌ضرره!
http://hamshahrionline.ir/News/?id=3094

ممنون از نظرتون

پارسا یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:37 ب.ظ http://dastanak.blogsky.com

سلام آقای چنگیزی!
ای وای که دارین فیلتر می شین!روبوت مخابرات که حالیش نیست که شما فقط لینک بد(همون مجلس خودمون!) دادین!اون فیلتر می کنه می ره!
راستی یادمون باشه ایرانی هر کار بخواهد می تواند انجام دهد... انتخابات اینترنتی در مقابل دانش ما نا چیز است.
یا حق
به امید خدا

سلام
تو استعداد ایرانی که شک نیست ولی کار باید دست کار بلدش باشه
به امید حق

یک آرش دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 ق.ظ http://blog.iarash.com/

طرح مجلس 8، یک کمدی تحت نت بود...!
و کارگردانان و تهیه کنندگانی داشت که همگی، تماشاچی خودشون رو، منگ، بی عقل و دور از دانش تحلیل و بررسی فرض کرده بودند...!
همین!

متاسفانه

maryami سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:03 ق.ظ http://sanjaghofli.blogsky.com

سلام و خسته نباشید.
متاسفانه من در مرحله ی ورود به سایت، برای دسترسی به وبلاگم به مشکلی برخوردم که به هیچ ترتیبی موفق به حلش نشدم.
وقتی مشخصاتم رو وارد میکنم، سیستم کلمه ی عبورم رو نمیپذیره در حالی که من مطمئنم درسته.و در بخش سوال امنیتی هم، اطلاعاتم پذیرفته نمیشه، در حالی که من در درستی اونها هم شکی ندارم!
خلاصه پاک گیج شدم و نمیدونم که چطور به وبلاگم دسترسی پیدا کنم.
لطف کنید در حل این مشکل راهنماییم کنید.

سلام
دوست عزیز لطفا با بخش فنی تماس بگیرید
support@blogsky.org

محمد سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:59 ب.ظ http://royan4.blogsky.com

سلام اقای چنگیزی
میدانم که حل مشکلات فنی وبلاگها بر عهده بخش فنی است اما طی چند مرحله نامه نگاری با این بخش متاسفانه نتیجه حاصل نشد استدعا دارم شخصا بررسی نمایید
اما مشکل - چند وقتی است وبلاگ فوق که حاصل زحمات سه ساله اینجانب است مسدود شده و علت را وجود کدهای مخرب ذکر نموده اند با وجود انکه ان کدها فقط یک کدنظرخواهی بوده با این حال من ان کدها را از قالب حذف نموده ام ولی همچنان
وبلاگ مسدود است لذا چون وبلاگ یک مرجع علمی برای دانشجویان کشاورزی است هر چه زودتر رفع توقیف بفرمایید
با تشکر محمد

سلام
آقا محمد من وبلاگ شما را که الان تست میکنم بدون هیچ مشکلی باز میشود. شاید مشکل شما به خاطر Cache شدن وبلاگتان در ISP شما باشد.

پاورلیفتر پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:39 ق.ظ http://www.lahijweb.blogsky.com

سلام خسته نباشی .
چند وقتی با سایت و لاگین شدن مشکل دارم .
ورود به سیستم به هیچ وجه صورت نمیگیره . در واقع اصلا صفحه رو نمیبینم و اون نوار مربوط به بالا اومدن سیستم تا آخر ژر میشه و هنگ میکنه !‌ فقط نوشته های تو صفحه رو میبینم نه اون دو تا کمادر یوزر و پسورد .
مشکل از آی اس پی منه یا سایت ؟
ممنون .
Mail : rainy_night1364@yahoo.com

سلام
دوست عزیز مشکلی در صفحه ورودی بلاگ اسکای وجود ندارد. لطفا مجددا تست کنید اگر مشکل شما حل نشد به بخش فنی تماس بگیرید.

با تشکر

محمد طرزی رودی پنج‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:57 ب.ظ http://www.mohammadtarzi.blogsky.com

سلام
اگه براتون ممکنه چند تا قالب برای استفاده وب نویسان بزارین
ممنون از لطف شما

چشم. به زودی

حمید توکلی دوشنبه 3 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:21 ق.ظ http://kntu.blogsky.com/?PostID=133

سلام خسته نباشید
میخواستم بپرسم کدام وبلاگ گروهی در بلاگ اسکای و در کل سرویس دهنده ها بیشترین عضو را دارد ؟

همکلاسی با ۸۲ عضو چه موقعیتی در بین وبلاگ های گروهی داره ؟

ممنون

سلام
از آمار بقیه سرویس دهنده ها بی اطلاع هستم ولی وبلاگ kntu.blogsky.com در حال حاضر با ۸۶ عضو در بلاگ اسکای بیشترین عضو را دارد.

موفق باشید

pars سه‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.searchwork.blogsky.com

سلام امید وارم موفق باشید من هم یکی از کاربران شما هستم اگر سطح کیفی سایت رو بالا ببرید خوب تر میشه با تشکر مدیر pars*

ممنون

سارا سه‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:23 ب.ظ

تو قسمت نظرات هم شکلک بذارین ممنون

چشم

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:26 ق.ظ

هاه هاه هاه هاه. آقای چنگیزی خیلی باحالی. انصافانوشته هاتون دست همه طنز نویسان را بسته.

ممنون

[ بدون نام ] یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:08 ق.ظ

[ بدون نام ] شنبه 23 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:29 ب.ظ

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.